سایتی برای بارگذاری فیلم،با شعار padcaste your self،خودتان را پخش کنید، دومین وبگاه پرطرفدار دنیا بعد از گوگل و قبل از فیس بوک است.در فوریه سال 2005 سه نفر از کارمندان پی پل،تجارت اینترنتی، یوتیوب را راه اندازی کردند و سال 2006 این سایت توسط گوگل به قیمت(تقریبا) 1 میلیارد دلار خریداری شد.

برای ورود به سایت و "مشاهده" فیلم نیازی به اکانت سازی نیست؛همه می توانند از فیلم های یوتیوب بهره ببرند اما برخی از فیلم ها فقط برای کاربران قابل مشاهده است.یک سری از قابلیت ها فقط در اختیارuserها قرار دارد مثل آپلود کردن فیلم،لایک کردن،کامنت گذاشتن.

بخاطر خرید یوتیوب توسط گوگل اگر شما یک ایمیل(درواقع حساب کاربری)در گوگل داشته باشید،نیاز نیست در یوتیوب اکانت جدیدی بسازید؛فقط کانال خودتان را در یوتیوب ایجاد کنید.

اولین باری که سایت راه اندازی شد،همه می توانستندآپلود کنند و محدودیت زمانی هم نداشت که الان محدودیت 12الی15دقیقه ای دارد.بدلیل بارگذاری غیرمجاز فیلم های سینمایی سال 2006 محدودیت 10 دقیقه ای ایجاد شد که سال2015 به 15 دقیقه افزایش یافت و اکنون هم همین میزان است. اگر کاربر فعال شوید میتوانید بدون محدودیت فیلم آپلود کنید و برای کاربر فعال شدن ابتدای ورود به سایت،گزینه کاربر فعال را انتخاب میکنید و مراحل بعدی را طی میکنید که قسمتی از آن ارائه شماره تلفن است.

محدودیت آپلود فیلم با حجم2گیگ هم برای کاربران فعال تا20گیگ افزایش یافته است. 

از دیگر قابلیت های یوتیوب امکان انتخاب کیفیت فیلم برای تماشاست که اگر فیلم کیفیت های مختلف را ارائه دهد گوشه فیلم،پایین،میتوانید کیفیت320p،720p،1080p،HDرا مشاهده کنید.

قابلیت پخش سه بعدی هم اضافه شده است که میتوانید فیلم سه بعدی آپلود یا تماشا کنید.و فیلم ها را با شبکه های اجتماعی دیگر خود shareکنید یا بادوستانتان به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن یوتیوب برای گوشی نیز هست.اگه تلویزیون منزل تان هوشمند باشد می توانید از طریق serching یوتیوب تماشا کنید یا از اسمارت فون استفاده کنید.

اهمیت یوتیوب و عضویت در آن برای یک دانشجو ارتباطاتی از آن روست که یک فیلم در این سایت،که شاید حتی خیلی مسخره باشد،ممکن است بیش از یک میلیارد بار بازدید شود و رسانه ای شود و علاوه بر آن گفته شد که دومین وبگاه پرطرفدار بعد از گوگل است.

یوتیوب امکان پخش زنده هم دارد و تا یک ماه که آزمایشی است به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار دارد و پس از آن با پرداخت ماهی35دلار.

یوتیوبTVهم امکان دریافت شبکه های تلویزیونی بجز BBCرا فراهم میکند.

بخش education مکانی برای بارگذاری فیلم دانشگاه های معتبر دنیاست که کلاس های درس خود را بارگذاری کرده و در یوتیوب قرار میدهند؛مثل آکسفورد و شیکاگو.دانشگاه های بزرگ دنیا Lecture های خود را یا در یوتیوب میگذارند و یا در "itunes" که نیاز نیست حتما اپل داشته باشید،میتوانید از نسخه تحت وب استفاده کنید.

یوتیوب هر ویدیویی که سایر کاربران آپلود میکنند یا لایک یا حتی کامنت گذاری،بعد از فالو کردن شما،برایتان به نمایش در می آورد.

وقتی شما فیلمی را تماشا میکنید در میان فیلم تبلیغات مختلفی به نمایش در می آید که با قابلیت جدید امکان حذف تبلیغ وجود دارد.البته ماه اول رایگان و پس از آن پولی است.

تصویر های 360درجه یا حقیقت مجازی از فیلم هایی هستند که 360 درجه را کامل نشان میدهند و کیفیت خوبی هم دارند.

فاطمه ریاضی

Call

امکان جدید تلگرام که امنیت بالاتری دارد و هزینه کمتری را برای کاربران به ارمغان می آورد؛این در حالی است که کاربران تلگرام اکثرا ایرانی هستند و قابلیت جدید میتواند به کاربران تلگرام در سراسر دنیا بیفزاید.(لازم به ذکره بعد تدریس قابلیت جدید در کلاس خودمون،اپراتورهای تلفن همراه ایران فیلترش کردن.)

افراد به دو دسته giver:ارائه دهنده اطلاعات و taker:گیرنده اطلاعات تقسیم میشوند؛این دسته به قول استاد نم پس نمی دهند.

PinterS

برگرفته از کلمه پین به معنی پونز کردن که این شبکه هم همین کار را میکند؛در اینستا گرام شما پست میکنید ولی در پینترِس از سایتی دیگر با آدرس و لینک در این صفحه پونز میکنید.البته قابلیت آپلود و پست گذاری هم بعدها به آن اضافه شد.

خیلی همه جانبه تر از سایت های عکاسی یا اینستاگرام است و بخاطر ایده های موجود در این نرم افزار،اکثر کاربران بانوان یا هنرمندان هستند.

مطالبی که پین میکنید میتوانید در بردهای مختلف دسته بندی کنید.برد آموزش،باغبانی و... که می توانید برد را فالو کنید یا افراد.وقتی روی عکسی کلید میکنید یا فردی را فالو میکنید خود نرم افزار پایین صفحه پیشنهادهای بسیار نزدیک به انتخاب شما را رائه میدهد و واقعا مفید هستند.علاوه برآن عکس ها با لینک پین شده اند و میتوانید به سایت اصلی مراجعه کنید.

در هردو نسخه اَپ و تحت وب وجود دارد که اپ بهتر است.قابلیت سرچ دارد و از نظر برد بندی شبیه به تِرلو است.

کیمیا قوامی

Story

قابلیت جدید اینستاگرام که در رقابت با اسنپ چت است و امکان قرار دادن استیکر و متن روی فیلم دارد.ویدیو و یا عکس های زنده که به مدت 24ساعت به نمایش در می آیند و درواقع ویدیو زنده هستند یا عکس های زنده و نو.

چت در تلگرام که یک ویژگی مثبت نسبت به واتس اَپ دارد،حذف پیام ارسالی به مدت دو روز،هم از صفحه چت خود و هم طرف مقابل است.

محدودیت سنی برای اینستاگرام و فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی،در آمریکا تصویب شد.

ریحانه واحد وخشوری

اگر دروغ بگویید،در یوتیوب لو می روید.وقتی سوالی می پرسد که آیا 18 سال دارد یا خیر؟اگر جواب مثبت دهید،یوتیوب فعالیت شما را در سراسر شبکه های نت،گوگل و... جست و جو میکند.اطلاعاتی که وارد کرده اید و داده ها و جست و جوهایتان.اگر دروغ گفته باشید دفعه بعد اجازه تماشا فیلمی که به سنتان نمیخورد را به شما نمیدهد.

سیدمحمداسماعیل موتورچی

Driver solution

بعد از نصب خودش سیستم را بررسی میکند و به هر نرم افزاری نیاز داشته باشد،بعد از آنلاین شدن شما، نرم افزار مناسب سیستم را نصب میکند یا حتی بروز رسانی.

چند زبانه است و قابلیت شناسایی زبان سیستم را هم دارد.

از ویندوز های 8،7،10،xp پشتیبانی میکند.

خانم حاجی سیدعلی طهرانی