فکر کنم باز باید یکی از آن نفس های عمیق حواله حساب جهالت هایم کنم.پوووووف... 

خب آقای موتورچی کنفرانس دارد؛ خانم قوامی هم. دیشب یادم رفت QR Code Reader را نصب کنم.ای تنبل...:( خب امیدوارم زیاد به کار کنفرانس آقای موتورچی نیاید.نرم افزار کد خوان است و این روزها خیلی جاها کاربرد دارد و من هم که زندگی بَدوی را به قاطی شدن با هر تکنولوژی ترجیح میدهم.

کافی است شما از کد بسته بندی شده:) یک عکس هم اندازه کادر تهیه شده این نرم افزار بگیرید تا کد اصلی را به شما بدهد.

اینبار در ردیف اول نشستم و حداقل نسبت به تمام جلسات قبل خوب شیرفهمم شد فقط حیف با همین الفباها آشنایی ندارم.به هرحال به قول آقای موتورچی شاید اگر یکبار از Trelloاستفاده میکردم با آن خو میگرفتم.مثل رانندگی؛ بالاخره آدم از همان اول که پشت رول نشستن را بلد نیست.سخت هست ولی شدنی است.چه کنم که از رانندگی هم بدم می آید.

لینک وبلاگ آقای موتورچی را میگذارم خواستید سربزنید تا با Trello آشنا شوید.فکر کنم بزودی محتوای متنی آن هم در گروه کلاسی قرار داده شود.

http://me-motorchi.blog.ir/

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

zotero: زوترو به زبان ساده نرم افزاری بی نهایت مفید است که هر فردی با اینترنت سروکار دارد به آن نیاز مبرم خواهد داشت از پزشک و مهندس گرفته و استاد دانشگاه تا دانشجو و افراد عمومی جامعه. با این برنامه شما به تمام سایتهایی که سر می زنید و اسنادی مانند pdfها و اسناد دیگر، می توانید به صورت طبقه بندی شده و در داخل فولدرهایی(پوشه هایی) ذخیره نمایید و تا آخر عمر و از تمام نقاط دنیا به صفحات، اسناد و سایتهای دلخواه خود دسترسی داشته باشید. حتی اگر لب تاپ، کامپیوتر یا موبایل خود را همراه نداشته باشید. تنها کافیست به سایت زوترو بروید. همه فولدرها، سایتها، اسناد و صفحات ذخیره شده شما از سالها قبل درآنجا آماده به خدمت حضور دارند. همچنین محققان، اساتید و دانشجویان می توانند از زوترو برای رفرنس نویسی مقالات، پایانامه ها و غیره استفاده نمایند. منابع شما به راحتی از اندنوت به زوترو اتقال می یابند.

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

one note: مکانی است برای جمع آوری اطلاعات، تنظیم، جست و جو و به اشتراک گذاشتن آنها.وان نوت یه نسخه الکترونیک از دفنرچه های کاغذی معمول است.یکی از آپشن های office. 

https://www.office-learning.ir/onenote/

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

( Lit     '     epub    '    mobi     '      djvu) فرمت های متنی هستند که نرم افزار کالیبر Calibre می تواند آنها را بخواند. ای پاب و موبی از بهترین های این فرمت هستند.حجم بالای پی دی اف و word باعث شد از این فرمت های متنی استفاده شود.کالیبر میتواند آنها را مجددا به پی دی اف تبدیل کند.

کالیبر کتاب های ای پاب و هر فرمت متنی را می تواند بخواند و اطلاعات مربوط به آن کتاب را از سراسر آدرس های اینترنتی جهانی جمع کرده و یکجا تحویل شما دهد و حتی بعد تفکیک کند هر اطلاعیه از کجا بدست آمده است.

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

تایپ ده انگشتی تقریبا به اتمام رسید تا مشق عیدانه باشد در این روزهای تعطیلی؛ انگشت اشاره روی حرف "ت" اگر پایین بیاید "دال" و به سمت چپ "الف" در دسترس شماست.

از سمت نون به بالا"ه" و به پایین"و" است.

از سمت "ب" به پایین "ر" و به راست حرف "لام" است.

"ذال" را هم می توانید با انگشت اشاره تایپ کنید.

حین تایپ کلمه گمانه استاد از ریشه این کلمه گفتند که در یزد چاه هایی میزنند عمیق به امید اینکه آب بدست آید و گمانه به معنای فرضیه هم بکار میرود.

وااااییی... تایپ خیلی سخت شده.دیگر قدرت تمرکز ندارم.استاد می گوید تایپیست ماهر به صفحه کلید نگاه نمی کند، بلکه به مانیتور نگاه میکند؛ حتی بالاتر از آن یعنی فقط به متن نگاه میکند. من اما با یک انگشت فقط خیره به صفحه کلیدم و اصلا نگاه مانیتور نمی اندازم:(

این هم از امروز.