2 اسفند

سومین جلسه است. پووووف... مطمئنم امروز هم بی بهره خواهم ماند.چیدمان کارگاه اصلا خوب نیست.مایی که ردیف های سوم به بعد می نشینیم هیچ نمی بینیم. فقط می شنوم و شنیدن کی بود مانند دیدن؟!

لطف این گزارش نویسی ها در آن است که حداقل بعدا گزارش دوستان را میخوانم تا یاد بگیرم.شاید هم این بی اشتیاقی های خودم است که نمیگذارد یاد بگیرم... نمی دانم:( نفس عمیق دیگری میکشم... اینجا را هم که با دفتر خاطرات اشتباه گرفته ام.

آقای نجاح و حیدری مفصل درباره فید ریدرها صحبت کردند و من هم یک چیزهایی یادداشت کردم.مفید بود اما اصلا بنظرم جذاب نبود:( خب پنج انگشت که شبیه هم نمی شوند.چه کنم؟ 

بعد استاد آموزش دادند چگونه در صفحه وبمان یک RSSخوان ایجاد کنیم.فکر کنم بالای کروم یک کارهایی کردند ولی حتی یک کلمه هم نفهمیدم چه شد، که بخواهم برای شما خواننده عزیز توضیح دهم تا یاد بگیرید.فکر کنم بی بن ترین دانشجوی کلاس من باشم.باز هم نفس عمیق...

بعد هم خانم قوامی از توییتر برایمان گفت که آن هم مطلب مفیدی بود.منتها وقتی حروف الفبای چیزی را ندانی محال است زبانش را بفهمی؛ درست مثل انگلیسی.من کودک نوپایی را میمانم که برمیخیزد و می افتد ولی انگار دلم نمیخواهد تلاش دوباره ای برای برخواستن داشته باشم... بازهم نفس عمیق...

این ها را هم از وبلاگ دوستان و تکه پاره نوشت های خودم است که می نویسم.


درباره ی فیدریدر گفته شد که به کمک ان، مرور مطالب تازه سایت ها و وبلاگ ها ساده می شود. اگر لوگو و اضافات گرافیکی و تبلیغات هر سایت را حذف کنیم و فقط مطالب جدید هر سایت را در نظر بگیریم، چیزی که باقی می ماند، فید سایت است یعنی مطلب اصلی ان. 
بعد از فهمیدن کارکرد اصلی فیدریدر به سایت های مختلفی سر زدیم که نماد Rss را در صفحه ی اصلی انها مشاهده کنیم که معمولا در پایین سایت ها درج شده بود.


درباره ی توییتر، هدف این سرویس اجازه دادن به کاربران برای کشف و دریافت مطالب از منابع مورد علاقه و به اشتراک گذاشتن ان با دیگران است. از ان می توان به عنوان یک ابزار مفید در رشته های مختلف و هم چنین به عنوان ابزاری برای گفتگو بهره برد. توییتر می تواند به عنوان سریع ترین خبر رسان جهان مطرح شود، چون هر کاربری در توییتر خود یک گزارشگر می باشد. راهی برای بیان ازادانه عقاید و علایق هر فرد محسوب می شود و کاربران در این فضا بیشتر به اشنایی با افراد جدید علاقه مند هستند. حتی برای اموزش، کسب و کار، تبلیغ برنامه های تلویزیونی نیزکاربرد دارد.
http://mahtanamazi.blog.ir/1395/12/08/

یونیک ویزیت در توییتر در آمار مخاطبین مهم تر از پیج ویزیت است؛ زیرا اگر یک کاربر n بار هم وارد صفحه شما شود فقط یکبار محسوب می شود و آن اکانت یا آی پی را در نظر می گیرد.

Sound cloud: بهترین شبکه اجتماعی برای جامعه مجازی موسیقی بوده است و بستر مناسبی جهت انتشار پادکست ها است. عملکرد این شبکه همچون شبکه اسپاتی فای است. و مزیت این شبکه این است که به بهترین نحو کاربران خود را از اخرین به روز رسانی های دنیای موسیقی اگاه میکند.
http://dalvandiarmaghan.blog.ir/1395/12/05

از نظر من فیدریدر یک دزد ماهر است که زرق و برق های خانه را می دزدد و چاردیواری ساده را جلوی چشمانت به نمایش در می آورد.