وای برای اولین بار در طول این ترم همه چیز را کامل فهمیدم؛ جلسه خیلی مفیدی بود.

      طیق معمول همیشه بعد از شروع کلاس استاد درباره تکالیفی که داشتیم پرسیدند و بعد تکالیف جدیدی دادند که در پوشه تکالیف دانشجویی شرح آن آمده است و برای اینکه پیرایش گر خوبی باشم قیچی میزنم به پر حرفی هایم گزارش مختصری از آنچه یاد گرفتم مینویسم 

  

 "One note"

    میهمان عزیز این هفته کلاس تکنولوژی های ارتباطی استاد دهکردی کسی نبود جز:

یکی از نرم افزار های offico که کمکتان میکند در پروژه ها دوپینگ وار پیش بروید که چه عرض کنم؟ بدوید

این نرم افزار به شما کمک میکند وقتی دارید پروژه مینویسید یا پژوهشی مثل پایان نامه ارشد دارید،مطالب را در جای مختص خودشان بنویسید و قرار دهید؛ قابلیت پذیرش فایل صوتی،تصویری و نوشتاری را دارد. برای تشکیل پرونده کافیست new را انتخاب کنید؛camputer و بعد در فیلد سمت راست پوشه را نام نویسی کنید و در نهایت ذخیره.

توانایی "section" بندی برای بخش های مختلف پژوهش را به شما میدهد.هر بخش از یک الی چند فصل تشکیل میشود و هر فصل از یک یا چند گفتار و گفتارها از بند. مثل اندیشه های سیاسی قرن21>نظریه های لنین>کلیات>تاریخچه.

     Section group >Section    >page        >subpage 

اگر برق برود و شما اطلاعات را ذخیره نکرده باشید خود one note وارد عمل میشود و جای نگرانی ندارد.

همه چیز در one note تجمیع میشود و پراکندگی و بی نظمی معنی ندارد.

برای هر section میتوانید پسورد بگذارید.

Screen cliping قابلیت دیگر آن است که از صفحه عکس میگیرد( کلید میانبر پنجره و S) یا از هرجای فیلم و متن که بخواهید میتوانید اسکرین بگیرید( کلید ctrl+5 را فشار دهید یا فقط کلید space).

گوگل بوک اجازه save جدیدترین کتابهای خود را نمیدهد؛میتوانید از آن اسکرین بگیرید و بعد باگزینه copy txt frome picture متن را از عکس استخراج کنید.

همچنین ... recorde وقتی میکروفون فعال باشد امکان ضبط صدا را به شما میدهد بخصوص وقتی از تایپ خسته شده اید.و بعدا میتوانید صدا را گوش کنید و تایپ خود ا ادامه دهید.

خسته نباشید

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

مه داده یا داده های کلان

ما روزانه داده های فراوانی تولید میکنیم که حتی شاید خودمان از آنها آگاه نیستیم.جست و جوهای اینترنتی و شبکه های مجازی، تماس، پیام، گفت و گو و چت و... ثبت این داده ها در گوگل، اطلاعات مفیدی به محققان میدهد که با مطالعه آنها میتوانند آگاهی هایی متفاوتی در رابطه با انسان ها کشف کنند.حتی بسیاری از شرکت های بزرگ این اطلاعات را از گوگل میخرند و میفهمند مشتری ها به چه چیزی نیاز دارند و آن کالا را تولید میکنند و دقیقا به همان بازار عرضه میکنند. شرکت های مخابراتی هم از گوگل عقب نمانده اند


ملیکا توکلی

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها

cloud file.co

برای دانلود فیلم  از یوتیوب میتوانید از این سایت استفاده کنید؛ لینک فیلم را کپی کنید و در باکس transfer بچسبانید و سپس دانلود کنید.


تنظیمات جست و جوگر

این یکی واقعا برای من جذاب بود Yattaبعد از جست و جوی فیلم وقتی نتایج به نمایش در می آمدند یا اصلا کلا برای جست و جوی فیلم می شد از قسمت تنظیمات مشخص کنی فیلم چند دقیقه ای میخوای؟ یا تاریخ انتشار برای کی باشه! چقدر دنیا پیشرفت کرده واقعا :)


علیرضا حیدری

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com

Trello

خب جلسه قبلی آقای موتورچی شرح کاملش رو داده بودند و اینبار برای غایبین خیلی مختصر تر توضیح دادند. این برنامه بیشتر بدرد آدمای پرمشغله میخوره واسه اینکه شب و روزشون رو گم نکنند و عین وان نوت که دوپینگ پژوهش هاتونه، ایشون هم دوپینگ دفترچه یادداشت هاتونهبه جای اینکه یه عالمه کاغذ رنگارنگ بچسبونید رو برد یا یه دفترچه پر کارای جورواجور داشته باشید فقط کافیه عضو trelloشوید.خودش براتون پورتابل سازی میکنه و یادآوری میکنه امروز چه کارهایی دارید و کدوم ها رو انجام دادید و کدوم ها رو نه.یعنی کلی از بار رو دوش شما،شایدم منشی هاتون را برمیداره.

سید محمد اسماعیل موتورچی